teisipäev, 28. juuni 2011

Reisijateveo korraldamisest hajaasustusega piirkondades

Palju on räägitud, et maapiirkondades on linnadega transpordiühendus väga kehv Bussiliiklus on hõre, ja inimesed, kes elavad külades või väikealevites, ei pääse hästi linna oma asjatoimetusi ajama, kuna sobimatu bussigraafik seab sellele omad piirid. Eesti on suures osas hajaasustusega piirkonnad ja bussitranspordi korraldamine on seetõttu ka kallis. Näen, et võiks rohkem hajaasutusega piirkonades kasutada ja doteerida marsruuttaksosid. See oleks kindlasti odavam ja saaks tihedama graafikuga marsruuttaksod käima panna. Samuti on busside täituvus kesisem ja on seetõttu lõppkokkuvõttes kallim maksumaksjale. Marsruuttaksod oleksid võimalus, kuidas inimeste liikumisvõimalusi hajaasutusega piirkondades tunduvalt parandada. Kõige rohkem on maržuuttaksode liine Harjumaal. Need on kommertsliinid, aga piletihind on soodsam kui maakonnaliinidel.  Olen selle teemaga seoses käinud mõtte välja "Teeme Ära" mõttetalgul http://video.delfi.ee/video/VxNlrH3S/  . Marsruuttaksod oleksid odavamad ja kiiremad. Ja miljonite eest, mis praegu kulutatakse bussiliikluse doteerimisele, võiks raha kulutada hoopis marsruuttakso liinide doteeriseks. Võidaks maksumaksja ja paraneksid inimeste liikumisvõimalused. Seega oleks see win-win lahendus!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar