Harjumaa bussiliine hakkavad varsti
teenindama Hispaaniale müüdud CO2 kvootide eest ostetud uued bussid. Ent
marsuuttaksod, mis sõidavad Harjumaal juba paljudel maakonna eraliinidel, on
tasalülitanud suuremad bussid, mis sõidavad samadel marsuutidel pooltühjalt.
Bussiliinide vähese
täituvuse põhjus on marsuuttaksode madalam piletihind ja sõitja ajaline võit.
Seejuures ei saa
marsuuttaksod riiklikke dotatsioone. Pigem võiks aga riiklikult doteerida
hoopis väikemate marsuuttaksodega sõitjaid teenindavaid firmasid, kui suuremate
busside täituvus on väike.
Marsuuttaksode
doteerimise kulud oleks väiksemad. Mõistlik oleks marsuuttaksod panna sõitma ka
hajaasustusega piirkondades, kus sõitjaid vähe. Sellisel juhul võiks
marsuuttaksode sõidugraafikud olla isegi tihedamad, seda võimaldaksid
marsuuttaksodele tehtavad väiksemad kulutused. On ju pikka aega kurdetud, et
bussiliiklus maakonnakeskuste ja väiksemate maakonna asulate vahel on
kehvavõitu. Inimesed ei pääse korralikult maakonnakeskusesse - või kui
pääsevad, siis tagasi jõudmine kodukohta on problemaatiline, sest busside
sõidugraafikud pole piisava tihedusega.
Väiksemate marsuuttaksode
kasutuselevõtmine võimaldaks tagada tihedama sõidugraafiku maakonnakeskuste ja
äärealade vahel. See aitaks parandada maapiirkondades elavate inimeste
liikumisvõimalusi ja maksuraha säästvamalt kasutada.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar