teisipäev, 30. oktoober 2012

Riik võiks marsuuttaksosid doteerida

Harjumaa bussiliine hakkavad varsti teenindama Hispaaniale müüdud CO2 kvootide eest ostetud uued bussid. Ent marsuuttaksod, mis sõidavad Harjumaal juba paljudel maakonna eraliinidel, on tasalülitanud suuremad bussid, mis sõidavad samadel marsuutidel pooltühjalt.
Bussiliinide vähese täituvuse põhjus on marsuuttaksode madalam piletihind ja sõitja ajaline võit.
Seejuures ei saa marsuuttaksod riiklikke dotatsioone. Pigem võiks aga riiklikult doteerida hoopis väikemate marsuuttaksodega sõitjaid teenindavaid firmasid, kui suuremate busside täituvus on väike.
Marsuuttaksode doteerimise kulud oleks väiksemad. Mõistlik oleks marsuuttaksod panna sõitma ka hajaasustusega piirkondades, kus sõitjaid vähe. Sellisel juhul võiks marsuuttaksode sõidugraafikud olla isegi tihedamad,  seda võimaldaksid marsuuttaksodele tehtavad väiksemad kulutused. On ju pikka aega kurdetud, et bussiliiklus maakonnakeskuste ja väiksemate maakonna asulate vahel on kehvavõitu. Inimesed ei pääse korralikult maakonnakeskusesse - või kui pääsevad, siis tagasi jõudmine kodukohta on problemaatiline, sest busside sõidugraafikud pole piisava tihedusega.
Väiksemate marsuuttaksode kasutuselevõtmine võimaldaks tagada tihedama sõidugraafiku maakonnakeskuste ja äärealade vahel. See aitaks parandada maapiirkondades elavate inimeste liikumisvõimalusi ja maksuraha säästvamalt kasutada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar