esmaspäev, 26. oktoober 2015

Revolutsioon üldhariduses!

Üldharidust aitaks paremaks ja paindlikumaks muuta järgmised uuendused:



1. Koolitunnid võiks alata ja lõppeda 10 - minutiliste meditatsioonipausidega .


2. Koolitundide algus võiks olla kell üheksa hommikul. Kooli tunniplaanis ei peaks olema rohkem kui kuus tundi. 

3. Kooli õppeained võiksid olla omavahel paremini integreeritud, lähtudes otseselt tunniplaanist. Näiteks võiksid üksteisele tunniplaanis järgneda õppeained, mis oleksid terviklikumat maailmapilti toetavamad. Matemaatikale järgneks füüsika, füüsikale keemia, keemiale bioloogia jne. Sama ka humanitaar-  ja sotsiaalteaduste õppeainetega. Oluline on, et siis tekkiks õpilastel terviklikum maailmapilt ja suudetaks hiljem luua õppeainete vahel tugevamaid seoseid.  

4. Õppeained võiks omandada ka videoloengute abil, kus videotunni teemat õpetaksid oma ala parimad õpetajad ja õppejõud. See võimaldaks ka individuaalõpet paremini läbi viia. Siis saaksid lapsed vaadata vastavalt oma tasemele õppeaine videot. See muudaks õppeprotsessi kindlasti tulemuslikumaks. Selline videotunni rakendus e - kooli juures annaks palju juurde. 

5. Viia sisse leiutusõpe ja luua koolide juurde leiutajate ringe. Oluline selles oleks loovuse arendamisel. 

6. Üks tasuta huviring igale lapsele. 

7. Töövihikute asemel võiksid olla töövihikute lehed, mida õpetaja saaks välja printida vastavalt tunni teemale. Samuti võimaldaks selline internetikeskkond ka töövihikulehti välja printida õpilastele, kes tahaksid lahendada keerukamaid ülesandeid. Samuti vastupidiselt, just neil õpilastel aidata õppeainet omandada, kes ei suuda teistega sammu pidada. 

8. Gümnaasiumis võiks valikaineid õpetada mitme kooliga sh. kutsekoolidega koostöös. Oluline on koolidevaheline koostöö. 

9. Gümnaasiumis võib õpilane puududa kuni 1/3 õppeainete tundidest, kui on ära tehtud iseseisev töö või vaadatud videoloenguid.

10. Gümnaasiumis peaks kasutama rohkem rühmatööd. 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar