Kogu aeg võib kuulda seda, et meie haridussüsteem ja kaldu humanitaarteaduste poole. Gümnaasiumilõpetajad ei taha minna õppima reaalteadusi, kuna see käib neile üle jõu. "Tänu" sellele ei kasva piisavalt peale ka uut põlvkonda insenere ja reaalteadlasi.
Meil on palju räägitud teaduspõhisest majandusest, kus firmad looksid kõrgema lisaväärtusega tooteid, mille eest saaks rahvusvahelisel turul küsida kõrgemat turuhinda. See kõik on õige, kuid üksi reaal- ja loodusteaduste õppeainete mahu suurendamine koolis, ei paranda veel meie väljavaateid kujuneda kõrgtehnoloogilise tootmisega riigiks. Mis kasu on inimesel sellest, kui ta oskab hästi matemaatikat, füüsikat, keemiat, aga ta ei oska selle teadmise pinnalt midagi uut leiutada ega avastada. Just innovatsioon, koos süsteemselt läbimõeldud reaal - ja loodusteaduste õpetamsega, annab tulemuse. Leiutamise alged peituvad loovuse arendamises ja avastusõppes. Loomulikult toetavad seda ka head teadmised reaal - ja loodusteadustest. Eelkõige peaks looma põhikoolide ja gümnaasiumide juurde leiutajate huviringe, kus noored saaksid lasta vabal vaimul lennata. Ka on oluline reaal - ja loodusteaduste puhul klasside varustatus vajaliku laboriseadmetega. Reaal - ja loodusteadused, ilma innovatsiooni toetava loovuseta on mõtetu. Sellist üleriiklikku reaal - ja loodusteadusi toetavat koolisüsteemi peaks hakkama juba nüüd ülesehitama. Oluline on luua kõik võimalused huvitegevuse ja noorte leiutajate ringide asutamiseks kõikides Eestimaa suuremates punktides. Selleks tuleb lapsi suunata juba algklassides, äratades nendes huvi leiutustegevuse vastu. Ülo Vooglaid on öeldnud, et meie suurimaks maavaraks on meie inimeste anded. Me peame juba praegu looma selleks kõik eeldused, et saaksime saaksime tulevikus ka vilju maitsta.
Tegevused: luua noorte teadlaste ühinguid, luua noorte leiutajate ühinguid, parandada klasside reaal - ja loodusteaduste sisseseadet, õpetada omavahel sünkroniseeritult reaal - ja loodusteadusi.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar