pühapäev, 9. aprill 2017

Hindamisest koolis

Tunnistan,et Tartu gümnaasiumide idee lõpetada hindamine kunsti- ja tööõpetuse tundides on mulle isiklikult sümpaatne. Nendes õppeainetes hidamine on küllaltki subjektiivne. Veel näen, et õpilase hindamine peaks olema privaatsem, teada ainult õpilasele ja õpetajale. Teistele klassikaaslastele ei peaks olema õpilaste hinded nähtavad. Ja loomulikult ka õpilase vanematele. Pean õpilase hinnet delikaatseks infoks, mida õpilane ei peaks teiste õpilastega jagama, kui ta seda ei soovi. Samuti ei peaks olema õpilastele kättesaadav muud delikaatsed andmed teiste õpilaste kohta.

Üldiselt võiksid  koolid vabatahtlikult lihthäälte enamusega  otsustada, kas kool tahab hindamist või mitte või kaaluvad selle asemel muid võimalusi. Kui aga hindamine jääb jõusse, võiks olla õpilastel kolm korda, mille jooksul saab hinnet parandada, olenemata hindest. Eesmärk peaks olema ju õpilasel õppematerjali hea omandamine.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar